Thursday, April 22, 2010

Cara-cara nk kaya? aku amal kan ni.. cuba lah.. weeee

Salam,

kali ni aku share tips mcm mn nk simpan duit.. hahaha.. agak lawak bukan??

suma org sure tertanya2 "syaiful ni menabung?" hahaha..

mesty ramai yang x percaya yg aku slalu menabung.. aku ada dekat 8 tabung kt umah..

(1 tabung bentuk gas, 1 tabung bentuk bawang, 2 tabung bentuk robot, 2 kotak A4 paper, 2 tin biskut yg x pakai)

hahaha.. so aku nk share tips menabung aku.. (maybe tips ni da ramai penah buat.. tp aku tetap nk share) haha..

aku suka simpan syiling.. so aku akan simpan setiap syiling yang aku dapat..

contoh: -

1. klau beli rokok 14 batang(RM6.90) atau 20 batang (RM9.30) anda akan dapat baki. so setiap baki anda simpan..

2. pastu klau nk beli gula-gula, jgn guna baki syiling anda td.. guna duit RM1 untuk gula-gula. so ada baki lagi kan..

3. klau anda slalu parking keta anda di tempat berbayar, mesty ada duit syiling baki kan? so simpan lah duit baki tu dalam tabung.


aku bukan lah nk ckp pandai atau blagak pandai.. cuma aku da buat suma ni n aku nk suma org ikot.. and korg akan enjoy setiap hujung tahun..

aku penah menyimpan sebanyak RM1300. hujung tahun tu mmg aku enjoy gila..


renung-renungkanlah.. selamat beramal.. hahahaha!

oyeah! oyeah! oyeah!

1 comment:

Epul Azimi said...

cam susah je,aku biase tak menabung just bank in je duit...ehehehe